Regulamin / Zapisy

DO POBRANIA:

 

REGULAMIN TURNIEJU HALOWEGO

BOSKO CUP 2018/2019

 

  1. Organizatorem Turnieju Bosko Cup jest Stowarzyszenie „Persette”.
  2. Cały turniej rozpoczyna się od rozegrania eliminacji, aby ze zgłoszonych drużyn wyłonić 9 zespołów, które w wyznaczonym przez organizatora miejscu rozgrywają finały Bosko Cup.
  3. Finały Bosko Cup rozegrane zostaną w dniach 26 -27 I 2019r. Finały są dwudniowe, w sobotę rozegrane zostaną mecze grupowe; 4 najlepsze zespoły awansują do niedzielnych rozgrywek: mecze półfinałowe, mecz o III miejsce, finał.
  4. Miejsce rozegrania finałów: Hala Sportowa w ZS im. Armii Krajowej w Bielsku – Białej (os. Beskidzkie). W przypadku zmiany obiektu organizator niezwłocznie poinformuje uczestników.
  5. Zespoły które awansują do półfinału w niedzielę przyjeżdżają na dalszy ciąg finałów wg. planu, który zostanie umieszczony na stronie internetowej.
  6. Eliminacyjne mecze będą rozgrywane, tak żeby drużyny nie musiały pokonywać wielkich odległości. Dlatego, podzielimy zespoły na okręgi: cieszyński i żywiecki. W przypadku większej ilości drużyn utworzymy kolejny okręg.

Okręg żywiecki – 10 listopada 2018 – Zespół Szkół w Łodygowicach

Okręg bielski – 17 listopada 2018 – Zespół Szkół Samochodowych w Bielsku Białej ul. Filarowa

Okręg cieszyński – 24 listopada 2018 – Hala Sportowa w Jaworzu

 

  1. Termin zgłaszania drużyny upływa 20 października 2018! Po upływie tego czasu nie przyjmujemy kolejnych zgłoszeń! Prosimy o przesłanie zgłoszenia drogą internetową na adres mailowy: biuro@boskocup.pl a oryginał potwierdzony pieczęcią parafii i podpisem ks. Proboszcza prosimy przywieźć w dniu eliminacji. Karta zgłoszeniowa do pobrania na stronie internetowej.
  2. Karta zgłoszeniowa jest jednoznacznym wyrażeniem zgody przez Rodzica lub Opiekuna na udział w eliminacjach bądź finałach Turnieju Bosko Cup oraz zgodą na przetwarzanie danych dziecka oraz na publikacje zdjęć i nagrań wideo dziecka na stronie Turnieju Bosko Cup oraz na stronie Stowarzyszenia Persette w celach reklamowych i rozwijających popularność tego dzieła jakim jest Bosko Cup.
  3. Zespół liczy maksymalnie 8 zawodników: na boisku 4 zawodników + bramkarz oraz
    3 zawodników rezerwowych. Przesłany skład drużyny nie może ulec zmianie przez cały czas trwania eliminacji. Zaś przed samymi finałami można dokonać korekty w swoich składach i do 20 stycznia należy podać nowy skład drużyny na finały.
  4. Czas eliminacji trwa 10. 2018 – 12.01.2019. Mecze rozgrywane będą w jednym wyznaczonym miejscu dla danego okręgu. Organizatorzy poinformują wszystkich uczestników o miejscu i godzinie rozegrania meczów eliminacyjnych w późniejszym terminie.
  5. Drużyna zgłaszająca się do udziału w całym turnieju proszona jest o uiszczenie opłaty turniejowej w wysokości 150 zł, którą należy wpłacić na podane na stronie internetowej konto bankowe, podając w tytule przelewu parafię dokonującą wpłaty. Wpłaty dokonujemy
    do 28 października 2018 lub gotówka w dniu eliminacji. W przypadku braku wpłaty drużyna nie może brać udziału w rozgrywkach.
  6. Zawodnicy zgłoszonej drużyny muszą być ministrantami danej parafii (liczymy na Waszą uczciwość!!!), przedział wiekowy uczestników: od IV klasy Szkoły Podstawowej do III klasy Gimnazjum. Rocznik 2008 – 2003. Z racji tego, że w klasie IV mogą być osoby z rocznika 2009, zatem te osoby nie mogą grać w tym sezonie! Wymogiem Turnieju jest, by w drużynie znajdował się minimum jeden zawodnik z klasy IV – VI Szkoły Podstawowej (tzw. „młodszy”)
  7. Mecz w podstawowym składzie OBOWIĄZKOWO musi rozpocząć minimum jeden zawodnik z klasy IV – VI Szkoły Podstawowej i gra całą pierwszą połowę. Dopiero w drugiej połowie może być zmieniony. Brak zawodnika w/w powoduje, że zespół przez całą pierwszą połowę gra w osłabieniu. Dopiero w drugiej połowie gra w pełnym składzie. Podobna sytuacja obowiązuje w czasie rozgrywania dogrywki.
  8. W przypadku jeśli drużyna nie jest w stanie zebrać 8 zawodników, może zgłosić mniejszą ilość graczy – minimalna ilość to 5 zawodników, w tym jeden „młodszy”.
  9. Każdy zawodnik w dniu eliminacji musi posiadać ważną legitymację szkolną, bądź jakikolwiek dokument, na podstawie którego jesteśmy w stanie stwierdzić tożsamość danej osoby. W przypadku braku, zawodnik nie bierze udziału w rozgrywkach. W przypadku dostarczenia dokumentu podczas trwania eliminacji może zagrać w danej fazie rozgrywkowej jednak nie może wejść w połowie meczu, jedynie od początku następnego meczu, po odpowiednim wylegitymowaniu się zawodnika w recepcji.
  10. Jeżeli wiek zawodnika podany w karcie jest niezgodny z danymi zawartymi
    w legitymacji, drużyna otrzymuje dyskwalifikację w turnieju halowym. Jeśli o niezgodności wyżej wymienionej dowiemy się później, owa drużyna traci zdobycze punktowe i tytuły wywalczone w konkretnym turnieju.
  11. Prosimy o wcześniejsze uzgodnienie pomiędzy drużynami kolorów strojów piłkarskich, aby nie były jednakowe. Szczególnie na czas finałów prosimy, aby ustalić kolory strojów,
    by się nie powtórzyły. Prosimy naprawdę solidnie podejść do kwestii strojów, jeśli parafia nie dysponuje własnymi strojami, można pożyczyć ze szkoły, ale na takiej imprezie nie wygląda fajnie, kiedy drużyna przyjeżdża i nie ma piłkarskich trykotów.
  12. Na turnieju Bosko Cup opiekunem zespołu nie musi być ksiądz, może nią być każda osoba, która jest pełnoletnia. Jeśli księdza nie ma wraz z zespołem na turnieju, wówczas opiekun musi posiadać zgodę od swojego księdza podpisaną i podbitą pieczątką parafialną. Brak zgody dyskwalifikuje drużynę z rozgrywek. Opiekun przebywa z zespołem przez cały czas na hali sportowej sprawując opiekę.
  13. Zespół uczestniczy w czasie eliminacji od początku do końca tzn.: od modlitwy na rozpoczęcie rozgrywek, do modlitwy końcowej wraz z podaniem wyników. Jeżeli jakaś drużyna wyjedzie przed modlitwą kończącą w następnej edycji w jakiej weźmie udział (jeżeli awansowali do finałów, to w czasie finałów; jeżeli nie, w następnych eliminacjach, bądź letnich finałach), wystartuje w rozgrywkach z -1pkt.

 

  1. Czas trwania meczu eliminacyjnego oraz w czasie finałów na hali: 2 x 10 min. +
    3 minutowa przerwa.
  2. Obowiązuje obuwie halowe, najlepiej biała podeszwa.
  3. Gramy piłką halową.
  4. Bramkarz może łapać piłkę tylko w polu bramkowym. Nie może złapać piłki podanej nogą przez zawodnika swojej drużyny.
  5. Pole bramkowe stanowi łuk przed bramką.
  6. Rzut od bramki można wykonywać nogą bądź ręką.
  7. Piłka z rzutu od bramki nie może przekroczyć bezpośrednio linii środkowej.
  8. Jeżeli bramkarz wznawia piłkę po wyjściu na aut bramkarski i piłka przekroczy połowę, wówczas przeciwna drużyna wznawia grę rzutem wolnym pośrednim z linii środkowej boiska.
    Jeżeli bramkarz po strzale przeciwników złapie piłkę, może wyrzutem wznowić grę i piłka może przekroczyć połowę.
  9. Gra bez „spalonego”.
  10. Zmiany następują hokejowo. Podczas zmiany zawodnik może wejść na boisko dopiero wtedy, kiedy jego partner z zespołu opuści plac gry.
  11. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry, zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 4 metrów od piłki.
  12. Rzut karny wykonuje się z linii łuku przed bramką.
  13. Gra się z Wznowienie gry następuje przez wybicie nogą. Piłka musi być na linii boiska bądź poza boiskiem, ale musi stać nieruchomo. Piłka, która stoi na boisku, a zostanie wprowadzona do gry, jest błędem, który kosztuje zespół to, że grę wznawia zespół przeciwnej drużyny.
  14. Dotknięcie piłką sufitu, wznawia grę drużyna przeciwna rzutem pośrednim.
  15. Nie wolno robić wślizgów. Każdy wślizg to żółta kartka i rzut wolny pośredni.
  16. Za każde przekleństwo zawodnik jest karany żółtą kartką ponieważ ten turniej ma na celu wychowanie i wyeliminowanie chamstwa i agresji boiskowej.
  17. Za otrzymanie kary czerwonej kartki zawodnik pauzuje w jednym kolejnym meczu.
  18. Regulamin przewiduje, że najmniej na boisku mogłoby występować w drużynie
    3 zawodników, gdyby było mniej (np. kartki wyeliminowały zawodników z dalszej gry), sędzia mecz przerywa i kończy się on takim wynikiem jaki był w danym momencie. Jednak jeżeli wynik byłby korzystniejszy dla zespołu, którego zawodnicy zostali „wykartkowani”, wówczas mecz kończy się wynikiem 3:0, dla zespołu grającego w pełnym składzie.
  19. Za wygrany mecz drużyna otrzymuje 3 punkty, remis 1, porażka 0 punktów.
  20. W przypadku zadecydowania o kolejności zespołów decyduje bezpośredni wynik meczu. Jeśli był remis miedzy zainteresowanymi drużynami liczymy różnicę bramek, jeśli i tu jest identyczny wynik, wówczas decyduje o kolejności większa ilość bramek zdobytych.
  21. Jeżeli dwóch zawodników ma tyle samo bramek i obu ma szanse na tytuł „Króla Strzelców”, wówczas ten tytuł zdobywa ten zawodnik, którego zespół zajął wyższe miejsce na koniec rozgrywek.
  22. Pamiętajmy o grze w duchu Fair Play.
  23. Pozostałe przepisy zgodnie z przepisami PZPN i gry piłki halowej.

 

Regulamin może ulec zmianie przed finałami. Dlatego prosimy te drużyny które do nich awansują, aby jeszcze raz przed ich  rozegraniem z nim się zapoznać.

 

 

Stowarzyszenie ”Persette”